Udělejte si větrník - Udělej sám

 
Úvod
Zprávy a zajímavosti
Veletrhy
Nebezpečné hračky
Udělejte si sami
Obsah - stránky
SHH
Kontakt

Nastavte si nás jako domovskou stránku


Veletrh hraček v Norinberku

INTERNATIONAL TOY FAIR 2003 - NORIMBERK


je mezinárodním názvem tohoto světového veletrhu, který se letos koná od 30. ledna do 4. února 2003. Podle tiskové konference se zdůrazňuje stoupající zájem vystavovatelů, kterých má být více než 2000. Listina čekatelů se redukuje, takže šanci budou mít i další zájemci z ČR.
Každým rokem také probíhají nové technické úpravy výstavních hal a přesuny některých sortimentů, aby se usnadnila orientace návštěvníků. Odhaduje se, že nabídka převýší 1 milion artiklů a z toho bude nejméně 60 tisíc novinek. Měl by být opět uplatněn dozor nad plagiáty. Novinkou v uspořádání sortimentu je oficiální zavedení sortimentu „klasické suvenýry", tj. dárkových a upomínkových předmětů. Bude jim vyhrazen prostor v pavilonu 4.
Veletržní správa klade důraz na rozšířenou publicitu a pozve na hlavní tiskovou konferenci 2 800 novinářů a publicistů, kteří se akreditují z celého světa. Na jejím programu je mimo jiné hodnocení vývoje spotřeby (prodeje) hraček na jednotlivých kontinentech. Dalším programem má být hodnocení světového vývoje populace, demografický vývoj a stárnutí obyvatelstva v dalších desetiletích tohoto století. Potvrzuje se, že rozhodující kupní silou v sortimentu disponují dospělí. Při nákupech se orientují vedle hraček také na „sběratelské artikly" jako jsou panenky, modely železnic, aut, letadel, plyšové hračky, elektrické hračky, společenské a karetní hry, potřeby pro hobby a jinou zájmovou činnost apod.. Výrobci počítačových her a video her se zase svými náročnými strategickými hrami zaměřují zcela cíleně na hravost mladých dospělých. „Stejnou měrou jak se smršťuje trh s hračkami pro děti, roste obrat náročných hraček a sortimentu hobby pro mladistvé, dospělé i seniory“, prohlásil jednatel velkého německého nákupního společenství idee + spiel, Otto E. Umbach. Právě tento trh seniorů již reprezentuje více než 7% obratu hraček.
Propagační kampaně se v poslední době zaměřují na segmenty sortimentu, které zajímají dospělé, sběratele a modeláře. Proto se používají slogany „forever young" nebo „pro talenty od O do 99" či „Všechno, co baví muže". Výsledky jsou překvapující, jak ostatně potvrzují průzkumy z posledního podzimního veletrhu hraček a model-hobby v Praze. Dospělí jsou nejen „nákupčí" hraček pro děti, ale také sami spotřebiteli. Správa Spielwarenmesse eG předpokládá, že na výstavní ploše 160 tisíc m2 se představí více než 2 800 vystavovatelů z 50 států z celého světa. Očekává se účast více než 75 tisíc odborných návštěvníků ze 115 zemí. Budou se orientovat na vybrané firmy a sortimenty, protože pochodovat jen veletrhem je únavné a neproduktivní.
Po dostavění nové nadzemní garáže budou mít při příštím veletrhu hraček návštěvníci k dispozici celkem 3 000 zastřešených parkovacích míst. Dosavadní montovaná hala 15 musela ustoupit stavebním pracím na novém kongresovém centru CCN Ost. Tento úbytek výstavní plochy bude kompenzován rozšířením haly 4 a eventuálním zvětšením montované haly 14.
Na rok 2003 počítá veletržní společnost Spielwarenmesse eG s výrazným rozšířením služeb. Kromě kompletního balíčku cestovních služeb nabízí veletržní společnost poprvé i jednodenní zájezdy a lety do nejrůznějších destinací. Novinkou je i možnost objednávat v předprodeji jednodenní jízdenky veřejné místní dopravy současně se vstupenkou na veletrh.
Naši odborníci si mohou zajistit bezproblémový průběh návštěvy veletrhu nákupem vstupenky v předstihu u Česko-německé obchodní a průmyslové komory (Václavské nám. 40, Praha 1) u I. Čeplové, tel. 221 490 305. Předprodejní cena jednodenní vstupenky je 17 EUR (pokladna 20 EUR), permanentka 35 EUR (v pokladně 45 EUR).
Přehlídka novinek pro mediální partnery je připravována již na 29. 1. 2003. V průběhu veletrhu má být opět instalována výstava PLAGIARlUS (kopírované výrobky).
Daniel Titěra

Oficiální stránky veletrhu

 

TOPlist





 

 Webmaster