V
Japonsku se v poslední době stal hvězdou hračkářského trhu DOMO, hnědá
chlupatá příšerka s černými knoflíky místo očí, která je oblíbeným
maskotem televizního vysílání stanice NHK.
Jméno
vzniklo zkrácením dvou slov, Do-mo-Kun, v překladu znamená "děkuji pěkně".
DOMO je bytost neznámého původu, prý se vyklubal z vajíčka a vychoval ho
jeden starý králík.
V
Japonsku se objevuje DOMO pravidelně v půlminutových klipech mezi
televizním programem a reklamním vysíláním, znají ho všechny japonské
děti. Popularitu DOMO zvýšily
webové stránky a
blogy.
Právě na
to vsadila firma United labels, která vyrábí další výrobky s DOMO a
používá postavičku jako maskota na širokou nabídku zboží.
Možná se
tedy dočkáme toho, že bude předvánoční trh zaplaven postavičkou DOMO,
která se již vyrábí ve více barevných variantách a zároveň bude zdobit
další širokou škálu výrobků.
|