Udělejte si větrník - Udělej sám

 
Úvod
Zprávy a zajímavosti
Veletrhy
Nebezpečné hračky
Udělejte si sami
Obsah - stránky
SHH
Kontakt

Nastavte si nás jako domovskou stránku


Fenomén KINDER

Za třicet let existence se jich prodalo na sta miliónů. Miniaturní hračky, které obsahují, jsou prajednoduché a nedokonalé, čokoláda obyčejná a cena nijak mírná. Co stojí za komerčním úspěchem Kinder-vajíček?

Jak to všechno začalo?
V roce 1974 se výrobce čokolády Ferrero rozhodl vymyslet něco pro děti a začal do svých  čokoládových vajíček umisťovat ručně malované figurky a miniaturní mechanické hračky. Od roku 1980 zájem dospělých předčil nejdivočejší představy všech světových čokoládoven a vajíčka se stala neuvěřitelně populárním sběratelským artiklem. Však jen v Německu je registrováno 200 tisíc sběratelů. Díky nim a jim podobným fanatikům, kteří ročně kupují až několik set exemplářů, prodaly čokoládovny Ferrero již několik stovek miliónů vajíček a každoročně uvádějí na trh 120 až 150 nových variant.

Proč ten zájem?
Vývoj každé nové řady trvá zhruba dva roky, ale investice do něj se vyplatí. Kinder-vajíčko je dnes nejúspěšnějším sběratelským předmětem všech dob. Odborníci se shodují v tom, že marketingový úspěch tkví právě v momentu překvapení. Každá miniatura je ukrytá pod čokoládovou vrstvou a zákazník nikdy dopředu neví, co se ve vajíčku objeví. Ukojit vlastní zvědavost může jen koupí, a tak kupuje, kupuje a kupuje...

Sběratelé
V roce 1991 byl Ferrero donucen vydat první oficiální katalog vajíček a sběratelé se začali rozdělovat na dva tábory: zatímco jedni sbírají ručně malované figurky, druzí skládají autíčka a další plastikové hračičky. Ti nejzarytější tvrdí, že v obchodě protřepáním a odhadem hmotnosti dokáží určit, jaký typ překvapení se uvnitř skrývá. Každá řada má svoje označení, např. K04N015 znamená, že je patnácté překvapení v roce 2004. Mnoho překvapení je vyráběno v sériích čtyř až deseti kusů. Některé série jsou licenčními výrobky, například Šmoulové, nejnověji pak Pán prstenů.

Zajímavosti o vajíčku
Mezi nejdražší figurky se řadí Šmoulové z roku 1983: za jednoho zaplatíte na burze až šest set Euro.
Jedinou zemí na světě, kde se Kinder-vajíčka nesmějí prodávat, jsou Spojené státy americké. Existuje tam totiž zákon, podle kterého nesmějí být hračky zcela ukryty ve sladkostech.
V Británii a Austrálii se konkurenční čokoládovna Cadbury snaží Ferrero oslabit podobnými výrobky s názvem Yowies.
V Japonsku vyrábí známá společnost Furuta čokoládové Choco Eggs. Oblíbenosti  klasického Kinder-vajíčka ale ani jedna z těchto firem nedosahuje.

 

TOPlist





 

 Webmaster