je
mezinárodním názvem tohoto světového veletrhu, který se letos
koná od 30. ledna do 4. února 2003. Podle tiskové konference se
zdůrazňuje stoupající zájem vystavovatelů, kterých má být více než 2000.
Listina čekatelů se redukuje, takže šanci budou mít i další zájemci z ČR.
Každým rokem také probíhají nové technické úpravy výstavních hal a přesuny
některých sortimentů, aby se usnadnila orientace návštěvníků. Odhaduje se,
že nabídka převýší 1 milion artiklů a z toho bude nejméně 60 tisíc
novinek. Měl by být opět uplatněn dozor nad plagiáty. Novinkou v
uspořádání sortimentu je oficiální zavedení sortimentu „klasické
suvenýry", tj. dárkových a upomínkových předmětů. Bude jim vyhrazen
prostor v pavilonu 4.
Veletržní správa klade důraz na rozšířenou publicitu a pozve na hlavní
tiskovou konferenci 2 800 novinářů a publicistů, kteří se
akreditují z celého světa. Na jejím programu je mimo jiné hodnocení vývoje
spotřeby (prodeje) hraček na jednotlivých kontinentech. Dalším programem
má být hodnocení světového vývoje populace, demografický vývoj a stárnutí
obyvatelstva v dalších desetiletích tohoto století. Potvrzuje se, že
rozhodující kupní silou v sortimentu disponují dospělí. Při nákupech se
orientují vedle hraček také na „sběratelské artikly" jako jsou panenky,
modely železnic, aut, letadel, plyšové hračky, elektrické hračky,
společenské a karetní hry, potřeby pro hobby a jinou zájmovou činnost
apod.. Výrobci počítačových her a video her se zase svými náročnými
strategickými hrami zaměřují zcela cíleně na hravost mladých dospělých.
„Stejnou měrou jak se smršťuje trh s hračkami pro děti, roste obrat
náročných hraček a sortimentu hobby pro mladistvé, dospělé i seniory“,
prohlásil jednatel velkého německého nákupního společenství idee + spiel,
Otto E. Umbach. Právě tento trh seniorů již reprezentuje více než 7%
obratu hraček.
Propagační kampaně se v poslední době zaměřují na segmenty sortimentu,
které zajímají dospělé, sběratele a modeláře. Proto se používají slogany „forever
young" nebo „pro talenty od O do 99" či „Všechno, co baví muže". Výsledky
jsou překvapující, jak ostatně potvrzují průzkumy z posledního podzimního
veletrhu hraček a model-hobby v Praze. Dospělí jsou nejen „nákupčí" hraček
pro děti, ale také sami spotřebiteli. Správa Spielwarenmesse eG
předpokládá, že na výstavní ploše 160 tisíc m2 se představí více než 2 800
vystavovatelů z 50 států z celého světa. Očekává se účast více než 75
tisíc odborných návštěvníků ze 115 zemí. Budou se orientovat na vybrané
firmy a sortimenty, protože pochodovat jen veletrhem je únavné a
neproduktivní.
Po dostavění nové nadzemní garáže budou mít při příštím veletrhu hraček
návštěvníci k dispozici celkem 3 000 zastřešených parkovacích míst.
Dosavadní montovaná hala 15 musela ustoupit stavebním pracím na novém
kongresovém centru CCN Ost. Tento úbytek výstavní plochy bude kompenzován
rozšířením haly 4 a eventuálním zvětšením montované haly 14.
Na rok 2003 počítá veletržní společnost Spielwarenmesse eG s výrazným
rozšířením služeb. Kromě kompletního balíčku cestovních služeb nabízí
veletržní společnost poprvé i jednodenní zájezdy a lety do nejrůznějších
destinací. Novinkou je i možnost objednávat v předprodeji jednodenní
jízdenky veřejné místní dopravy současně se vstupenkou na veletrh.
Naši odborníci si mohou zajistit bezproblémový průběh návštěvy veletrhu
nákupem vstupenky v předstihu u Česko-německé obchodní a průmyslové komory
(Václavské nám. 40, Praha 1) u I. Čeplové, tel. 221 490 305. Předprodejní
cena jednodenní vstupenky je 17 EUR (pokladna 20 EUR), permanentka 35 EUR
(v pokladně 45 EUR).
Přehlídka novinek pro mediální partnery je připravována již na 29. 1.
2003. V průběhu veletrhu má být opět instalována výstava PLAGIARlUS
(kopírované výrobky).
Daniel Titěra
Oficiální stránky veletrhu
|