Dnešní děti se mají.
Hračkářství praskají ve švech a ony mohou mít, nač si jen vzpomenou. Ale
chudáci rodiče. Podle čeho mají v záplavě plyšáků, stavebnic a panenek
zvolit tu nejvhodnější hračku pro svého potomka, aby byla úměrná jeho věku?
Hračku by dítě mělo mít prakticky od narození. Pro miminka jsou to různá
chrastítka či kousací kroužky. Když dítě začne chodit a mluvit, samo od sebe
se určitým způsobem zaměřuje. Důležité je, aby hračka byla dostatečně
barevná a bezpečná. Hračky pro nejmenší děti by měly být omyvatelné, proto
pro nejmenší děti nejsou nejvhodnější plyšové! hračky, které se špatně
udržují.
Dítě musí vědět, co hračka představuje. Abstraktní věci menším dětem mnoho
neříkají a neoslovují je. Obzvlášť pro malé dítě je důležité, aby hračka
byla velice přesná. Když mu dáte třeba kočičku, musí to vypadat jako reálná
kočka a nebýt například zelená nebo modrá. Nesmí mít v hlavě zmatek a
přemýšlet, co by to mohlo být za zvíře a co hračka představuje.
Vhodné jsou dřevěné hračky. Jednak se dobře udržují a za druhé děti si s
nimi dokážou donekonečna vyhrát. Navíc poznají vlastnosti přírodního
materiálu - dřeva. Nezavrhoval bych ani hračky z umělé hmoty, kterých je na
trhu široký výběr.
Proč je hra a hračka pro dítě tak důležitá?
Rozvíjí svoje schopnosti jak rozumové, tak smyslové. Prohlubuje poznávají
procesy i paměťové stopy. Dítě se hrou učí a vytváří svoji osobnost, která
bude v dospělém věku vyzrálá. Co do dítěte vložíte do tří let, v dospělém
věku se pozitivně odrazí.
Měli by rodiče volit spíš jednoduché hračky, nebo skládačky?
Hračka by měla být pro dítě především motivující, vyvolávat u něj pocity a
představivost. Záleží na tom, jakým směrem je dítě zaměřené - některé rádo
kreslí, jiné si rádo staví. Rodiče by měli vybírat hračky podle osobnosti
dítěte.
|
|